2011年3月4日金曜日

‘My Way...or Your Way?

医進10の解散式も間近に迫りました。
いま室長二人がいろいろと考えてくれています。

最後の言葉をどうしようか・・・と思っていました。
やはり・・・彼らに似合いの歌はこれなのでしょう。

My Way / Frank Sinatra
マイ・ウェイ / フランク・シナトラ

And now, the end is here
And so I face the final curtain
My friend, I'll say it clear
I'll state my case, of which I'm certain
I've lived a life that's full
I traveled each and every highway
And more, much more than this, I did it my way

終わりの時が近づいた。終幕に向かおう。
わが友よ、君にはっきりと伝えたいことがある。
自分のことだが、私の確信していることを。
私の人生、思えば豊かだった。
いろいろなことをしてきたけれど、それ以上に私が言いたいこと、
私は、私なりに精一杯生きてきたのだ。

 Regrets, I've had a few
But then again, too few to mention
I did what I had to do and saw it through without exemption
I planned each charted course, each careful step along the by-way
And more, much more than this, I did it my way

後悔も少しはあるが、今となってはとるに足らない。
しなければならない、そう思ったことをしただけのこと。
私は自分の人生のすべてを、例外なく見通してきた。
自分なりの生き方を常にたどってきたつもりだが、それ以上に私が言いたいこと、私は私なりに精一杯生きてきたということなのだ。

 Yes, there were times, I'm sure you knew
When I bit off more than I could chew
But through it all, when there was doubt
I ate it up and spit it out
I faced it all and I stood tall and did it my way

そう、確かにあった、自分には荷が重い仕事を敢えて引き受けたことも。でもそうしながらも、私は全力を尽くし、弱音を吐かず、断固としてそれをやりとげてきた。
困難から逃げることなく、毅然として立ち向かってきた、
私は私なりのやりかたで精一杯生きてきたのだ。

I've loved, I've laughed and cried
I've had my fill, my share of losing
And now, as tears subside, I find it all so amusing
To think I did all that
And may I say, not in a shy way,
"Oh, no, oh, no, not me, I did it my way"

人を愛し、友と笑い、そして涙を流し、得たこともあり失ったこともあった。
今涙の中にすべてを「好し」としよう。
今まで自分のしてきたすべてを思い、胸をはって伝えよう、私は私なりのやり方で精一杯生きてきたのだ。

For what is a man, what has he got?
If not himself, then he has naught
To say the things he truly feels and not the words of one who kneels
The record shows I took the blows and did it my way!

Yes, it was my way

人とは何か、人生で何を得るのか、それが自分自身の夢でなかったとしたら、何もならないではないか。
自分が本当に感じたことを言おう、弱虫の言葉ではなく、心から言えることを。
私のしてきたことの全てが示すこと、私は人生に立ち向かい、自分なりのやり方で精一杯生きてきたということ。

それが私のやり方なのだ。

###########

医進10の皆さんの一人ひとりの顔を思い浮かべています。

皆さんがどのような結果を今手にしていようと、誇りを持って「Yes, I did it my way!」と言ってもらいたいと願っています。